Recente Ontwikkelingen

In 2007 betrokken de eerste bewoners de nieuwe woonwijk die moet verrijzen op de plaats van opgeheven sportterreinen en delen van het park Zestienhoven. Het zal nog jaren duren voordat deze woonwijk geheel voltooid zal zijn. Naast woningbouw zullen hier ook openbare voorzieningen en scholen komen. Nabij de oude dorpskern werd door de provincie Zuid-Holland de al sinds 1927 in discussie zijnde bochtafsnijding in de Delftse Schie een stap naderbij uitvoering gebracht. November 2009 stelden Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland een voorkeursvariant vast en stemden zij in met verdere voorbereiding en uitvoering daarvan. Ook een inrichtingsplan voor het daardoor oververblijvende ‘Veerhuiseiland’ zag het licht. Intussen is begonnen met de aanleg.

Meer weten