Beschikbare informatie over deze foto

Dokter W.A. Treurniet - geboren 6 februari1906 - huisarts te Overschie.
Tekst uit een krantenbericht:
Een forse, zwart - marmeren plaat naast de voordeur meldt in goudkleurige letters, dat in dit pand, aan de Rotterdamse Rijweg 18, de arts W. A. Treurniet is gevestigd. In feite al jarenlang een volstrekt overbodige mededeling. Tientallen jaren al immers weten duizenden inwoners van Overschie als het ware blindelings de weg te vinden naar het doktershuis, waar sinds 1877 artsen hun praktijk hebben uitgeoefend.
Dokter Treurniet (68) was de vijfde, en nu, na 34 jaar, staat zijn afscheid voor de deur. Toch nog te vroeg vindt hij, want: "De eerste dokter zat hier van 1877 tot 1914. Dat is 37 jaar. Ik had dat record willen breken".
Hij zou het gekund hebben ook. De dokter paart een opmerkelijke vitaliteit aan een ontwapenende jovialiteit. Zijn spreekkamer is ondanks een stalen bureau en een enkele stalen archiefkast en dankzij een onconventioneel artistieke stoffering, van een warme, tot vertrouwen uitlokkende huiselijkheid. Het dertien kamers tellende pand is in deze dagen enigszins in ongerede, want de verhuizing naar een bovenhuis aan de Prins Mauritssingel is aanstaande. De dokter: "Wat je allemaal niet tegenkomt. Boeken, grammofoonplaten, waarvan je zegt: "Hé, die heb ik ooit gekocht, maar nooit gelezen of gedraaid".
Enigszins berustend laat hij er op volgen: "Daar krijg ik nou de tijd voor. Ik wil ook aan fotografie gaan doen en ook weer eens een museum of schouwburg bezoeken." (Rotterdams Nieuwsblad 8 december 1984)

Vastgelegde informatie over deze foto

Titel Dokter W.A. Treurniet
Locatie Rotterdamse Rijweg