19 juni 2022 t/m 18 september 2022

Zomerexpositie - Keramiek en glas van Dini Wondergem

Van 19 juni tot 18 september kun je in Museum Overschie kennismaken met het werk van Dini Wondergem. Het is een kleine, maar fijne tentoonstelling. Als klein meisje ontdekte Dini al de aantrekkingskracht van klei. Dat kan je kneden en als je het in de kachel stopt wordt het hard en vaak interessant. Later werd het serieus met een draaitafel en een echte pottenbakkersoven. Ze begon te experimenteren met glazuur en pigmenten om mooie kleuren te krijgen. Vele potten, schalen en dierfiguren vonden hun weg naar belangstellenden. En Dini is blijven experimenteren. Vooral toen ze glassfusing uit de Verenigde Staten ontdekte. Prachtige platen glas in vele kleuren. Ze begon in platte mallen de prachtigste schalen te maken die in bijna oneindige variatie uit de oven tevoorschijn komen. Kom maar eens kijken op een mooie zondag. Een deel van het werk is te koop!

Keramiek en glas van Dini Wondergem