13 april 2024

Marieke & the Jazz Dunes spelen Rita Reys

maken swingende uitstapjes in Reys' oeuvre

Marieke & the Jazz Dunes (inderdaad de officiële naam) in Museum Overschie. De band bestaat uit beroepsmuzikanten en semi beroepsmuzikanten: Marieke Westgeest – zang, Uli Glassmann – bas, Maarten Meddens – piano, Sander Olthof – drums, Joost Zwijnenburg – tenorsax

Rita Reys is Nederlands bekendste jazz zangeres en zij is een Rotterdamse! In dit optreden wordt de vrouw, die vorig jaar precies 10 jaar geleden overleed, belicht in het kader van haar geboortestad. Marieke & the Jazz Dunes brengen liedjes van Rita Reys, waarmee zij het meest bekend is geworden. Dat begint met een selectie van jazz liedjes uit het Great American Song Book, echte swing, ballads en bossa nova’s. Ook zal er aandacht zijn voor de verschillende muzikale uitstapjes gemaakt naar andere stijlen zoals het album ‘Rita Reys zingt Burt Bacharach’ en ‘Rita Reys zingt Michel Le Grand, George Gershwin en Tom Jobim’. Ook uit deze albums zal gespeeld worden.

Het optreden is een eclectische muzikale reis van echte jazz klassiekers als ‘My funny Valentine’ en ‘They can’t take that away from me’ naar bossa nova als ‘Desafinado’, en vervolgens ook klassiekers als ‘Close to you’ en ‘I will wait for you’ en ‘Can’t buy me love’. Ook zal de band het enige lied dat Rita in het Nederlands zong en bekend werd: ‘Zon in Scheveningen’, ten gehore brengen.

Je bent van harte welkom op zaterdag 13 april van 15.00 – 17.00 uur in het Museum.