19 juni 2022 t/m 21 augustus 2022

Fototentoonstelling Leendert van der Waal

Een eerbetoon aan Leendert van der Waal.

FOTOWERK Leendert van der Waal

Enige jaren terug sloot Leendert Van der Waal een lange periode af als beroepsfotograaf in de Rotterdamse Regio. Hij legde vele evenementen en bijzondere gebeurtenissen vast maar was ook bereid om pasfoto’s te komen maken van bewoners in Den Hoogenban.
Hij maakte foto’s van politie-activiteiten, van branden, maar legde ook lieflijke idyllische taferelen op de volkstuinen of in de natuur vast.
Vanuit zijn woning in het Oude Westen doorkruiste hij vaak Overschie. Om vergaderingen van de Deelgemeente Overschie vast te leggen, protestbijeenkomsten en ongelukken te fotograferen.
Van Koninginnedag en Koningsdag, van de aankomst van Willem Alexander op de luchthaven maakte hij foto’s. Ook de sloop en vernieuwing van Overschie had zijn aandacht.
Een poging om samen met zijn dochter een winkel aan de Burgemeester Baumannlaan te openen hield niet zo lang stand.

Een belangrijk deel van het oeuvre van Leendert is recent opgenomen in de verzameling van museum Overschie.
Een selectie uit zijn fotowerk wordt vanaf zondag 19 juni tot en met eind augustus ten toon gesteld in de Melkfabriek van Museum Overschie.
Iedere zondag te bekijken tussen 14.00 en 17.00 uur. Voor groepen vanaf vijf personen ook op afspraak. Tel. 010 4158864.