13 mei 2021 t/m 6 juni 2022

Expositie De Tuinbeelden van Buitenplaats De Tempel

Deze fraaie expositie, misschien wel de mooiste die het Museum Overschie ooit in huis heeft gehad, is nog te bekijken tot en met het Pinksterweekend van 5 en 6 juni 2022.

De Tuinbeelden

De expositie ‘De Tuinbeelden van Buitenplaats De Tempel’ in Museum Overschie neemt je mee in de geschiedenis van deze Rotterdamse buitenplaats aan de Schie. Het hart van de tentoonstelling zijn een aantal fraaie achttiende-eeuwse beelden, afkomstig van De Tempel. Verder zijn bodemvondsten uit de weilanden rondom De Tempel te bewonderen.

Nog tot 6 juni 2022 te zien

De expositie is te zien tot 6 juni 2022 (Tweede Pinksterdag) en kan mooi gecombineerd worden met een bezoek aan De Tempel (tien minuten fietsen vanaf Museum Overschie).

Collectie tuinbeelden van nationaal belang

De beeldencollectie van de Rotterdamse buitenplaats De Tempel is prachtig én van nationaal belang. Buitenplaats De Tempel ligt aan de Schie, direct ten noorden van Overschie. De gemeente Rotterdam en Natuurmonumenten zijn in 2019 begonnen met het herstel van Buitenplaats De Tempel en de naastgelegen Buitenplaats Nieuw Rhodenrijs. Als onderdeel van het herstel van De Tempel worden de historische beelden door Stadsherstel Historisch Rotterdam gerestaureerd. Na restauratie krijgen ze weer een plek in de tuin.